vinnieNu lanserar ATG ett nytt koncept för att försöka locka nya kundgrupper, och i centrum står en väldigt liten häst vid namn Vinnie som är av rasen amerikansk minihäst. Reklamkampanjen heter Ingen dröm är för stor.

”Med Vinnies hjälp ska vi öka intresset för ATG och för hästar i allmänhet. Och med fler kunder kan vi ge tillbaka mer till trav- och galoppsporten,” säger Sten Andersen som är marknadschef på ATG.

Under hösten kommer Vinnie att synas i tevereklam, i tidningsannonser, på utomhusreklam och förstås även på internet där han har sin egen sajt: http://www.vinnie.se.

Reklamfilmerna, som är regisserade av Felix Herngren, är en följetong där vi får följa Vinnie under hans uppväxt och ta del av hans drömmar om framtiden.

Här kan du ta en titt på första avsnittet:

Nya enklare spelformer ska lanseras

ATG hoppas på att Vinnie ska öka intresset för svensk hästsport och spel på hästar utanför de grupper som redan är engagerade.

”Med vårt nya koncept vill vi göra ATG och spel på hästar mer tillgängligt. För att hästsverige ska växa och må bra måste vi engagera nya spelare som idag inte är intresserad av spel på hästar. Vinnie är en del av detta och vi kommer även att lansera nya spelformer under kommande år som gör det lättare för alla att spela på våra produkter,” säger Sten Andersen.

Redan förra månaden tjuvstartade ATG kampanjen Ingen dröm är för stor genom att lägga ut ett videoklipp där de sökte en skötare till Vinnie.

Filmen fick stor spridning i social medier och ATG meddelar nu att ett stort antal ansökningar redan har kommit in från folk som vill sköta om Vinnie. Platsen kommer dock inte att tillsättas förrän i september.